Senin, 04 Maret 2013

Kata Kata Mutiara Cinta Terbaru

11. Putus cinta bukan berarti akhir dari hidup kita. Kenapa harus menyiksa diri kita memikirkan si dia yang tidak tahu arti setia? Kenapa menyakitkan hati dengan mengingat segala kenangan bersamanya sebelum ini? Kenapa perlu tanamkan dalam diri, tidak boleh hidup tanpa cintanya? Fikirkan, sebelum dirinya hadir di dalam hidup kita, tidakkah kita dapat hidup dengan bahagia?
12. Cinta akan hidup bersama dengan waktu, apabila waktu itu mati, maka matilah cinta itu.
13. Nikahi orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang lain. Itu lebih baik daripada menikahi orang yang kita cintai tapi tidak mencintai diri kita karena lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.
kata mutiara cinta
14. Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi akan lebih menyakitkan mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.
15. Cinta bukan mengajarkan kita menjadi lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat
16. Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas karunia itu.
17. Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.
18. Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.
19. Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.
20. Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar