Senin, 04 Maret 2013

Bahagia tak mahu jejaki Aku..

Membaca puisi cinta.. puisi rindu
...termanggu hati ini lagi
merintih rindu yang satu
tak sanggup menerima hakiki
apa asa ku laksana kelabu
kabur panggilan serasa hati
Bukan aku tak mahu 
Bukan aku tak lari
Bukan aku tak buang
Bukan aku tak CUBA
... melupa kamu
... menyingkir kamu
... menyisih kamu
dari puspa rindu hati ku
Alam..
pujuk lah hati ku
Bulan..
sejuk kan hati ku
Hujan..
lemas kan rindu ku
Aku tiada daya lagi 
Aku tiada daya lagi
Aku tanpa daya lagi
... merawat sendiri rindu ini
... membebat sendiri luka ini
... menyandar sendiri pada harapan
Pilu ini susungguhnya 
menifestasi kasihku
yang tiada cabang
satu arah yang lurus untuk hati nya
adakah... ini..
suratan perpisahan
Aduhai
bahagia tak mahu jejaki aku...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar